3 Temmuz 2018 Salı

Captain Tsubasa 2018 İlk Bakış





Selam, nasılsın? Bu animeyi ilk bakış yapmak için biraz geç kalmış olabilirim farkındayım. Ancak uzun bir seri olacağından pek de geri kalmış sayılmayız öyle değil mi? Hadi o zaman başlayalım.
Aslında Captain Tsubasa’yı anlatmaya gerek yoktur herhalde. Özellikle de 90larda çocuk ya da, ortaokul, liseye giden her gencin kesinlikle bayıla bayıla seyrettiği, arkadaşlarıyla maç yaparken “hayır Tsubasa benim, ben de Misaki olurum o zaman “ gibi geyikler çevirmeyen yoktur sanırım.


Bu anime benim için o kadar değerli ve bir o kadar anlam taşıyor ki şu satırları yazarken bile hala düşünüyorum “nasıl yazacam lan” diye. Şimdi bu efsaneyi nasıl dile getirirsiniz ki zaten öyle değil mi? Eh işte artık kalemimiz döndüğünce yazmaya çalışacağız artık. Zamanında sırf kaçırmamak için okul dönüşü çantayı bir tarafa, kendimi bir tarafa hışımla atıp televizyonu açtığım yegâne seridir kendileri.
Son dönemin artık iyice modası haline gelen bu geriye dönük yeniden yapımlar kuşağında, dâhi futbolcumuz Tsubasa da yerini aldı tabi. İlk izlenimim olarak ne yalan söyleyeyim ön yargıyla yaklaşmadım desem pek doğru olmaz. Hani içine edecekler diye çok korktum. Ama Allahtan beklediğimden daha iyi bir iş çıkarmışlar. Hele ki o ilk bölümde Tsubasa’nın kazadan kurtuluşuna çok güldüm, yere düşüyordum nerdeyse gülmekten.
Evet, seri yıllar önce ki halinden gayet iyi yapılmış. Kurgu olarak ben beğendim pek elleşmemişler ama ince detayları falan güzel yapmışlar bu sefer. Tabi doğal olarak grafikleri de çok iyi kalitede olmuş. Yapanların eline sağlık.


 En büyük artısıysa eski serinin o kanser eden bakışmaları kaybolmuş. Evet, yanlış okumadınız bir bölümde GOL bile gördüm yahu hem de beş tane birden lütuf gibi geldi bir hoşuma gitti ki sormayın. Eskiden olsa bir maçı bitirmek eğer ki çok şanslıysak altı bölüm sürerdi. Defanstan forvete giderken milletin koşmasını ve yüz yüze bakışmasını seyretmekten, bir bölüm çoktan bitiveriyordu. Bu inanılmaz bir durum işte yeni seride en çok sevdiğim olay bu oldu ve yine tekrarlamak istiyorum kurguyu çok kurcalamadan aynen devam ettirmeleri de belki buna bir fayda sağlamış olabilir. Gayet eğlenceli ve komik kısımları olduğu kadar ilerleyen bölümlerde dramı da çok başarılı vereceklerine hiç şüphem yok.
Serinin müzikleri ise çok güzel hele ki o efsane eski başlangıç parçasını bu sefer kapanış parçası olarak koymuşlar ki bu da beni benden aldı, ağzınızda enfes bir tat bırakıyor. Hani bölüm bittiğinde yüzünüzde hafif bir tebessüm oluşuyor. Bunu bizim gibi eski hayranları mutlu etmek için yaptılarsa da, tamamen duygu$al olarak yaptılarsa da adamsınız adam diyorum başka da bir şey demiyorum.
Ee bu kadar güzel şey söyledik peki hiç mi kötü yanı yok elbette var. Özellikle her şey de Tsubasa ya muhtaçmış gibi davranmaları çok uyuz etti beni. Yeniliyoruz” eyvah Tsubasa napacaz”, yeniyoruz  “çünkü bizde Tsubasa var”  o oluyor “Tsubasa halleder”, bu oluyor “Tsubasa şöyle”, “Tsubasa böyle” eehhh yeter yahu. Bleach de ki Orihime’nin tahtına göz mü diktiniz hayırdır? Derler adama bu nedir arkadaş. Tamam, anladık bütün bir anime serisi onun üstüne de bu kadar da abartılmaz ki canım. Allahtan Wakabayashi var azcık da ona güveniyorlar. Sağolun be. E mübarek orda kapı gibi, koç gibi Misaki var siz hayırdır demezler mi adama? Dememişler galiba ki 12.bölümde beni fitil etmeyi başardılar. Tebriklerimi sunuyorum.
Herşeye rağmen bu abukluk nazar boncuğu gibi kalıyor tabi onca doğru ve güzel şeyi başardıkları için bu ufak tefek sinir bozucu anlar kaybolup gidiveriyor.
Sonunda da bize yeniden cillop gibi grafiklerle Captain Tsubasa 2018 in başına kurulmak kalıyor iyi seyirler…

    


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder